Mina två fina konstnärinnor

Visste ni att vi har två konstnärinnor här hemma? Med stora drömmar och visioner. Därför behöver jag nu er hjälp! Vi har länge haft planer på att tapetsera om i pysselrummet, men jag har inte kunnat komma fram till vilken sorts tapet jag vill ha. Därför avvaktar jag samtidigt som jag håller utkik efter fina tapeter som skulle kunna passa. Oftast vet man när man ser den att det är just den tapeten som skulle göra sig perfekt i ett särskilt rum. Men... när jag kom hem idag fanns där en en meter stor väggmålning, precis bredvid flickornas skrivbord. När jag konfronterade dem utbrast Sienna: "Det var Flora! Bara Flora!" Men med tanke på att Flora bara är två år och det fanns prydligt skrivna bokstäver på väggmålningen vet jag i alla fall en liten flicka som är skyldig! Hur som helst, vi har skrubbat väggen allt vi kan, men färgen går inte bort. Så kanske är det dags att göra ett ordentligt ryck att leta upp rätt tapet nu. Eller borde jag räkna med att det händer igen inom en snar framtid och just därför vänta med att tapetsera? Sienna tror jag har förstått att hon inte ska göra så igen, men Flora kan jag tänka mig att hon skulle kunna ge sig på det ännu en gång. Men nu skulle jag i alla fall gärna vilja ha lite tips och råd från er om vilken tapet ni tror skulle kunna passa. Jag har dels varit inne på en engelsk småblommig variant, men även på en vit med bara något svagt mönster och istället sätta upp mer av mitt eget pyssel på väggarna, så att det inte upplevs för plåttrigt... Eller är det kanske rentav någon som vet hur jag kan få bort färgen? De har målat med "vanliga" färgpennor, kan inte för mitt liv komma på vad de heter nu, men det är inte tusch och inte krita. Någon som förstår vad jag menar? :)
.
.
.
.
.
 
Bokhyllan har jag målat vit och sen gjort servettdecoupage på insidan. Det är både enkelt och billigt. Decoupagelack finns på de flesta hobbyaffärer tillsammans med enkla nstruktioner.
.
Min samling av favorittidningen!
.
Skokartonger som jag klätt med min favorittapet från Laura Ashley. Inuti förvarar jag allehanda pysselgrejer :)
.
En väska som jag fyndade på e-bay för ett par år sedan. I den förvarar jag alla servetter som jag köpte på mig när jag var inne i min decoupageperiod. Under den står mina älskade böcker som ger mig så mycket inspiration.
.
Det stora skåpet rymmer allt från tyger till papper till spetsband till färger till synålar...
Även barnen har så klart sin egen plats i favoritrummet. Och numera även sin egen väggmålning..
.
Tapeter som jag använder till att slå in paket med.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0