Idag har vi ritat

Stefan har varit sjuk ett par dar så jag och flickorna har tagit det lugnt. Träffat lite kompisar, bakat och tittat på film. Flora har två favoritfilmer som hon aldrig kan älja mellan; Bambi och Pippi. Och när den ena av dem är på så skriker hon efter den andra. Jag börjar misstänka att hon mest är ute efter glädjen hon känner när hon själv lyckats sätta på filmen. Att sätta i filmen i dvdn klarar hon, och sen riktar hon fjärrkontrollen mot tvn (utan att trycka på någon knapp) och när filmen sen sätter igång av sig själv så tjuter hon av glädje "Jag kan, jag kan!" :)
 
Dessa dagar har jag återigen hamnat i ett rit-beroende. Jag hade hittat en konstnär, Janine Drayson, vars bilder jag gillar väldigt mycket. Så när jag fyllde år i somras tänkte jag önska mig en, men när jag skulle välja en kunde jag inte bestämma mig utan ville ha flera stycken. Och de kostar ju trots allt en del, så då tänkte jag att jag kunde önska mig akvarellpennor istället och måla dem själv. Och ganska bra gick det och framförallt hittade jag en ny hobby. Det är otroligt avkopplande att sitta och rita och dessutom tycker flickorna att det är så mysigt när mamma sitter med och ritar!
 
Här ser ni resultatet av dagens arbete.
.
 

Kommentarer
Postat av: Veronica Jakobsson

Åh vad duktig du är!!! Ritar du av eller bara ritar vad du själv känner?
Kram

Svar: Jag ritar bara av :) Jag får nog träna lite mer innan jag klarar att rita egna motiv. Fast ibland byter jag ut vissa detaljer, t.ex. om det är en hund med på bilden så ritar jag min egen vovve istället :)
None None

2013-01-03 @ 18:37:56
URL: http://4livliga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0