God fortsättning!

Det nya året firades in med goda vänner över en fantastiskt god middag. Vi hade delat upp det så att en familj stod för förrätt, en annan för varmrätt, en tredje för efterrätt och en fjärde för tilltugg till kvällen. Vi hade fått i uppdrag att göra förrätten och det blev efter mycket om och men ricottaostfyllda tomathalvor. Vi hade så otroligt svårt att bestämma oss för en rätt, och bytte ända fram till att vi åkte till affären för att handla ingredienser. Men resultatet blev jättebra och det såg fint ut på tallriken :) Men det bästa av allt på hela kvällen tyckte jag ändå var att se hur roligt barnen hade. Vi klädde upp oss fint och både Sienna och jag lockade håret och satte upp det med fina hårspännen. Flora är lite för liten för att locka håret, och dessutom har hon redan så fina lockar, och några hårspännen eller hårsnoddar ville hon minsann inte ha. Men Sienna hade väntat på den här kvällen länge nu och hon njöt i fulla drag av att få göra sig fin. Och sen hade de så otroligt roligt hela kvällen. Det känns fint att kunna få ge dem så fina barndomsminnen.
.
 
Jag och Sienna i vårt lockiga hår. Sienna kan numera inte vara med på kort utan att göra grimaser, så så fick det bli även denna gång! Flora ville inte vara med på bilden utan låg i en arg liten hög på golvet.
 
 
En liten julgrupp jag gjorde i gå-bort-present. Allt som behövs är en fin kruka och en hyacint, sen lade jag dit några småstenar, och klippte några smågrenar av buxbomen utanför och klippte till ett hjärta av tyg som jag dekorerade med pärlor.
 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Vilken fin ge bort present! Sånna tips välkomnas!!

2013-01-01 @ 22:34:59
URL: http://4livliga.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0