Arbetsamt!

I bloggen märks det definitivt att man är tillbaka på jobbet igen. Inläggen kommer liksom inte lika tätt som tidigare :) Men dessa två första veckor jobbar jag heltid, samtidigt som jag pluggar, så det säger sig självt att man inte har så mycket tid över. Men om en vecka går jag ner till halvtid igen på jobbet så då ska nog allt bli som vanligt igen!
Lite produktiv har jag dock hunnit vara i veckan. På övervåningen har vi ställt tre byråer på rad där barnen kan förvara en del av sina leksaker, och två av dessa har jag hunnit måla. Jag har ju tidigare hållt mig till att måla alla möbler i vitt, men i detta rummet ska jag försöka mig på lite färg. Men vad svårt det är med alla olika nyanser! På färgaffären får man små färgkort, där kulörbrytningarna ligger väldigt nära varann, och så ska man avgöra vilken som är bäst. Det finns ju hundratals nyanser av en och samma färg! Men jag blev nöjd den här gången. Tror jag. Det återstår väl att se när alla andra möbler blivit målade i sina respektive färger om allt går ihop...
.
Här ser ni resultatet i alla fall.
 
 
Tanken är att möblerna i detta rum ska gå i samma nyanser som Mailegs möbelserie. Och ganska likt är det ju, som man ser på bilden!

Kommentarer
Postat av: Veronica Jakobsson

Nu blev jag nyfiken:) Vad både jobbar och pluggar du med?

Svar: Jag jobbar som domstolssekreterare, och håller på att utbilda mig till konstvetare! Slott är min stora passion, så drömmen är att få jobba på/med ett sådant! :)
None None

2013-01-18 @ 06:24:06
URL: http://4livliga.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0