En påsk i snö

På skärtorsdagen var jag alldeles bubblig i magen :) Jag älskar påsken med alla dess pastellfärger, barnen som får klä ut sig, påskmust, långledigt och oftast vårväder. Lite av det fick vi i år också även om påsken var tidig och vi vaknade upp till ett snötäcke utanför fönstret. Men godisjakt blev det ändå! På torsdagen gick vi tillsammans med några av flickornas vänner omkring och ringde på dörrar och fyllde häxkittlarna och korgarna med godis. Jag hade varit så fokuserad på att mina egna barn skulle klä ut sig och få godis att jag helt glömde bort att även andra barn gjorde detsamma. Så mitt under när vi stod hemma och klädde ut flickorna i deras utstyrslar ringde det på dörren och där stod två påskgubbar! Och inget godis hade vi hemma! Så det blev lite småpengar :)
 
På påskdagen gick jag först ut en promis med Mr Klister och när jag kom hem smög jag omkring ute i trädgården och placerade ut skyltarna och chokladäggen i snön. Sen sprang jag in och ropade till barnen att påskharen varit här och att det låg godis överallt! Vilken fart det blev på dem! Och vad skoj de tyckte det var. Sienna frågade hela tiden om jag hade sett Påskharen, och varför man inte kunde se hans spår i snön! Ja, vad svarar man på det? Det enda som syntes var ju mina egna fotspår...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0